Zdarzyło wam się powiedzieć: ‘I’m boring at work’? Słysząc takie stwierdzenie zawsze myślę, że nie każdy musi być duszą towarzystwa, na przykład, w pracy. Ale zaraz przychodzi mi do głowy, że być może mój rozmówca nie to miał na myśli😊

Przyjrzyjmy się dziś przymiotnikom zakończonym na -ing i -ed.

• Przymiotniki zakończone na -ing opisują cechy osoby lub rzeczy. Mówimy, że film był interesujący, Gina jest denerwująca, dzień pracy był wyczerpujący, a pogoda jest przygnębiająca.

• Przymiotniki zakończone na -ed opisują nasze uczucia/odczucia. Powiemy, że Tina jest zafascynowana historią sztuki, Tom był zaskoczony awansem, szef był zażenowany sytuacją, a zawodnicy były rozczarowani swoją grą i wynikiem meczu.

Porównajmy:

Porównanie przymiotników -ing/-ed w kontekście

A jak stopniować przymiotniki zakończone na -ing i -ed? Bardzo prosto:

shocking – more shocking – the most shocking
amusing – more amusing – the most amusing

oraz

annoyed – more annoyed – the most annoyed
exhausted – more exhausted – the mist exhausted

Mam nadzieję, że już nie pomylicie tych przymiotników i spróbujecie ich poprawnie używać😊

Jeśli macie jeszcze wątpliwości leksykalne i gramatyczne, to możemy spotkać się na zajęciach I je przedyskutować.

Zdjęcie główne: pixabay.com